Pomysł stworzenia rowerowej skrzyni biegów narodził się w 2006 roku w Centrum rozwoju przekładni Porsche w Niemczech. Konstruktorom przyświecała jedna myśl – stworzenie skrzyni biegów, która działa tak prosto i precyzyjnie, jak skrzynia samochodowa jednocześnie cechując się jej trwałością. Tak powstała skrzynia biegów wykonana i działająca w standardzie automotive. Pinion to rozwiązanie oparte na najnowszej technologii i najlepszych materiałach, które zapewniają trwałość systemu w nawet najbardziej wymagających warunkach eksploatacji. Od 2012 roku – kiedy to na drogi wyjechały pierwsze rowery z przekładniami Pinion - rowerowe skrzynie biegów nie przestają zaskakiwać wydajnością, niezawodnością i komfortem jazdy. Obecnie z rozwiązań niemieckich inżynierów korzysta ponad 100 firm.
Charakterystyka skrzyni biegów Pinion
Pinon została zaprojektowana i wykonana dla niezrównanej zmiany biegów i najlepszych wrażeń z jazdy. Skrzynia jest doskonale dostosowana do wykorzystania w rowerach. Jest z założenia niezawodna i trwała, działa praktycznie bezobsługowo, niezależnie od pogody i warunków nawierzchniowych. Podczas gdy klasyczne napędy ulegają zużyciu i wymagają regeneracji skrzynie Pinon działają dalej bez konieczności ich regulowania. Zastosowana w skrzyni przekładania zębata gwarantuje długotrwałą wydajność i niezawodność.
Sekretem skrzyni biegów Pinion jest przekładania czołowa, która zapewnia bardzo precyzyjną zmianę biegów w oparciu o zaawansowaną technologię przekładni samochodowych. Skrzynia jest zintegrowana z ramą roweru i chroniona szczelną, trwałą obudową. Podzespoły działają w kąpieli olejowej, co dodatkowo zwiększa ich trwałość i odporność na ewentualne uszkodzenia czy nadmierne zużywanie się. W praktyce pozwala to uzyskać ponad przeciętne walory użytkowe, które doceniają rowerzyści na całym świecie.
Dodatkowym atutem omawianej skrzyni biegów jest możliwość dostosowania przełożenia do charakteru roweru, w którym będzie ono używane. Skrzynie Pinion były dostępne w czterech wariantach i oferowały odpowiednio:
- 6 przełożeń,
- 9 przełożeń,
- 12 przełożeń,
- 18 przełożeń.
Dysponowały przy tym nieosiągalnymi z perspektywy klasycznych napędów rowerowych rozpiętościami od 295% di 636%. Obecnie firma oferuje dwie serie skrzyń. Seria C-Line jest montowana w rowerach trekkingowych, górskich oraz elektrycznych. Skrzynie z tej serii posiadają 6, 9 lub 12 niezależnych biegów. Seria P-Line jest dedykowana przede wszystkim do jazdy wyczynowej.
Jakość i niezawodność potwierdzona wymagającymi testami
W branży automotive każdy komponent jest poddawany wymagającym testom, których celem jest weryfikacja jego sprawności i trwałości. Technologia rowerowych skrzyń biegów Pinion przeszła podobne testy. Kontroli poddano materiały, jak również są technologię. Skrzynie Pinion przeszły testy praktycznie i symulacje działania, które potwierdziły ich niezawodność zez cały okres eksploatacji roweru.
Zanim skrzynie trafiły do produkcji seryjnej każdy moduł został poddany cyklom testowym na oddzielnych stanowiskach. Moduły były testowane zgodnie z normami przemysłu motoryzacyjnego. Identycznemu procesowi poddano kompletną skrzynię biegów. Dzięki temu rowerzyści mogą mieć pewność, że technologia Pinion gwarantuje niezakłócone działanie wszystkich funkcji i bezproblemowo radzi sobie nawet w najcięższych warunkach użytkowania. Dodatkowym autem montaż skrzyni Pinion jest obniżenie środka ciężkości roweru, dzięki czemu ten lepiej trzyma się drogi.